Internationella dagen för att bekämpa cancer

Publicerat den: 2010-02-22, klockan: 22:04:10.


Läste att det var ”Internationella dagen för att bekämpa cancer” igår. Det är en sak som ska kämpas för varje dag men det är bra att världen blir påmind ibland om den hemska sjukdomen som är den vanligaste dödsorsaken i Sverige. Ett botemedel hade ju varit ett under om de hade kunnat komma på så att alla som är drabbade hade kunnat leva långa liv och inte bli tagna i förtid från sina nära och kära.
Jag ska på begravning imorgon till en person som var sjuk i cancer och som har försvunnit nu. Långt i förtid! Man har rätt att få bli mer än 51 år gammal. Man ska få bli mycket äldre.
Imorgon kommer bli en av de värsta dagarna i mitt liv. Jag ska ta avsked av min egen pappa.

Så skänk en slant till cancerfonden och stöd forskningen så att ett botemedel kan få sätta stopp för sjukdomen. Ingen ska behöva uppleva det jag upplever nu!


Kommentarer
Postat av: evelina

gumman, du klara de. ryser när läser :( <33

2010-02-22 @ 22:18:22
Postat av: Anonym

jag vet att det är jättesvårt för dig, att ingen utomstående någonsin kommer förstå känslan. Jag tänker på dig ofta, att behöva stå ut när det. out of a clear blue sky kommer ett besked som rasar hela livet man har byggt upp runt en person. MEn man måste bearbeta sorgen, måste få gråta och bli tröstad av sina närmaste. Jag vet att du har bra vänner att gråta ut hos och jag önskar man kunde göra MYCKETMYCKET mer än att ge pengar och stödja forskningen.

Jag skriver inte ut mitt namn för då ahde jag antagligen inte vågat skriva detta, men mina tankar är med dig!

kramar

2010-02-22 @ 23:04:55
Postat av: Amanda

sv till anonym: Lite tråkigt att du inte vågar stå för vem du är men jag får väl säga tack ändå för att du tänker på mig!

2010-02-23 @ 20:46:26
URL: http://amandamedk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0